vineri, 10 august 2012

Prof. Mirela Broasca:Compunere referitoare la trasaturile unui coleg pasionat de lectura(Subiectul II,Punctul B,Evaluare Nationala)

                                                         

 
B. Alcătuieşte o compunere de 80-150 de cuvinte (10-15 rânduri), în care să evidenţiezi trăsăturile
unui coleg/prieten pasionat de lectură. 12 puncte
În compunerea ta, trebuie:
– să prezinţi două trăsături ale colegului/prietenului pasionat de lectură;
– să utilizezi două imagini artistice diferite în descrierea colegului/prietenului;
– să ai un conţinut adecvat cerinţei;
– să respecţi limitele de spaţiu indicate.
Notă! Respectarea, în lucrare, a ordinii cerinţelor nu este obligatorie.
Vei primi 12 puncte pentru redactarea întregii lucrări (unitatea compoziţiei – 1 p; coerenţa
textului – 2 p; registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului – 2 p; ortografia – 3 p;
punctuaţia – 2 p; aşezarea corectă în pagină, lizibilitatea – 2 p)

Alexandru

         Alexandru este colegul meu de banca,dar as putea afirma ca imi este ,totodata,si cel mai bun prieten.
      Intr-o zi insorita de toamna,cand paseam timid in curtea scolii,pentru a descifra tainele literelor,in clasa I,l-am intalnit pe el si de atunci am stiut ca vom fi prieteni pe vesnicie,pentru ca ,inca de la prima vedere,parea un baiat prietenos,amabil si comunicativ.Il studiam cu atentie ,chiar cu o deosebita curiozitate,pentru a vedea ce-l deosebeste de mine.Este scund,ce-i drept,putin cam indesat,insa cu niste ochi mari si vioi,deosebit de expresivi.Parul sau blond,aranjat cu gel,ii dadea un aer de om curajos.
     Mai tarziu,dupa ce am inceput sa intram in tainele literaturii,am observat ca al meu coleg este pasionat de literatura si ca,pana si-n pauzele noastre foarte scurte,nu pierdea ocazia sa citeasca,renuntand la jocul cu mingea sau la mersul la bugetul scolii.Adevarul e ca lui Alexandru ii place sa citeasca orice,de la poezii si pana la articole de ziar.Il admir,atat pentru ca este un bun orator,dar si pentru ca el stie mereu atat de multe lucruri folositoare,care il scot din impas.Colegul meu este un prieten devotat,cinstit,foarte punctual si foarte disciplinat,lucru care se reflecta in faptul ca e premiantul clasei.
    Sunt fericit ca imi este prieten ,ca am avut norocul sa-i fiu si coleg de banca ,fiindca este un baiat demn de admirat.

39 de comentarii:

Anonim spunea...

Mea placut compunerea sper sa iau EXAMENUL la Limba Romana:)

mirelaprofaderomana spunea...

Daca ti-a placut compunerea,inseamna ca o sa iei si examenul la lb. romana,insa va cam trebui sa scrii ''mi-a (placut),ci nu mea (placut)...(ca nu prea e ''de-acolo'' 'mea-ul'' asta!)
Asadar,daca (doar daca!) vrei sa promovezi evaluarea nationala la lb. romana,iti sugerez sa te pui la punct cu ortografia,fiindca un continut bun este mereu anulat de-o ortografie nepotrivita!(adica,exista o sanctionare drastica pentru aceia care nu fac dovada ca si-au inusit si corectitudinea enunturilor.Oricum,iti urez mult succes si...manuta pe carte!

Anonim spunea...

multumesc. Mi-a fost de ajutor aceasta compunere. am si eu aceasta culegere din care luati dumneavoastra subiectele si va marturisesc ca nu e prima compunere pe care o iau de pe site-ul dumneavoastra.Va multumesc mult

mirelaprofaderomana spunea...

Si-alta data, cu placere....ma bucura faptul ca-ti foloseste materialul meu si ca ti-am putut fi de folos....cred ca asta e esenta vietii:sa nu traiesti degeaba,ci mereu sa poti fi un suport (indiferent de ce natura!) celor din jurul tau,pentru ca nimeni nu traieste vesnic,ci dainuie prin ceea ce a putut face pentru altii....

Anonim spunea...

m-a ajutat mult

mirelaprofaderomana spunea...

Ma bucur foarte mult ca pot fi si eu utila celor interesati,deci inclusiv tie.

Anonim spunea...

multumesc mult mi-a fost de mare ajutor

mirelaprofaderomana spunea...

Si alta data,cu multa placere...

Anonim spunea...

mdea

mirelaprofaderomana spunea...

Exista si-o traducere pentru combinatia asta de litere ''mdea''?De fapt,abrevierea asta inseamna ceva?

Laura spunea...

Am si eu o intrebare care nu mi-a putut fi clarificata de catre Doamna Profesoara de la clasa . Ce reprezinta o " compunere reflexiva " ? Acest subiect a picat la Olimpiada de literatura si comunicare romana 2013 , clasa a 8 a , etapa pe municipiu .Ne cerea o compunere reflexiva in care sa ne exprimam parerea despre tema expusa. Si imi este teama ca acest subiect poate pica si la Evaluarea Nationala .Multumesc pentru citirea acestui mesaj si pentru timpul acordat . Succes in continuare cu blogul . :D

mirela broasca spunea...

Daca dna profesoara de romana de la clasa nu te-a putut deslusi,hai sa incercam impreuna sa definim notiunea de reflexiv(a)...ok? Potrivit DEX 98,cuvantul ''reflexiv'' apare ca definitie sub aceasta forma:
'' REFLEXÍV,-Ă, reflexivi, -e, adj. 1. (În sintagmele) Pronume reflexiv = pronume care ține locul numelui unui obiect asupra căruia se exercită, direct sau indirect, acțiunea verbului și care e identic cu subiectul verbului. Verb reflexiv = verb însoțit de pronume reflexiv. ♦ (Substantivat, n.) Funcțiunea verbului reflexiv. 2. (Despre oameni) Predispus la reflecție; meditativ, gânditor. ♦ (Despre manifestări, realizări ale oamenilor) Care denotă reflecție (1), care se realizează prin reflecție. 3. (Mat.; în sintagma) Relație reflexivă = relație care are proprietatea de reflexivitate (2). – Din fr. réflexif, germ. reflexiv.
Sursa: DEX '98 (1998) | ''...deci,o compunere reflexiva este o compunere care are ca tema reflectia (meditatia),asadar, trebuia sa inserezi in acest tip de compunere gandurile tale strict personale,sa meditezi la aceasta tema,deci la copilarie...era un soi de evocare ,in care iti aminteai ceva petrecut in copilaria ta,ceva ce te indeamna catre meditatie,catre gandirea profunda....Doar formularea este mai ambigua,dar compunerea,in sine,nu este deloc greu de realizat:in fond ,este doar o compunere obisnuita,cu accente meditative mai pronuntate.Sper sa te fi lamurit...

Anonim spunea...

Buna.
Mdea=mda=da
Un fel de da, numai ca putin "tras de par". Ceva gen "Mdea, bine, cum vrei tu." Cand unei persoane nu-i convine ceva dar n-are incotro(nu mereu), spune mdea!
Pa, pa!

Unknown spunea...

buna seara am o rugaminte la dumneavoastra

mirelaprofaderomana spunea...

Care este rugamintea ta?

Anonim spunea...

Frumoasa :) , chiar am scriso pentru tema ;) .Ms .

mirelaprofaderomana spunea...

daca spui tu,asa o fi,insa foloseste cratima pentru ''scris-o'',ca sa nu rada lumea de noi,ok?O seara frumoasa...

Anonim spunea...

Foarte Frumoasa!!!! :

mirelaprofaderomana spunea...

Multumesc frumos.

Anonim spunea...

Blah Bleah Blah xD
On: Foarte frumoasă compunerea!

Unknown spunea...

Multumesc mult!

mirelaprofaderomana spunea...

Cu placere...

Anonim spunea...

Multumesc frumos..Aveam nevoie de un model ca sa stiu pe viitor cum sa fac o compunere gen asta. Multumesc mult . :o3

mirelaprofaderomana spunea...

Cu multa placere...

Anonim spunea...

ma ajutat mult si din cauza dumneavoastra am luat 10

mirelaprofaderomana spunea...

Super... ma bucur foarte mult ''din cauza asta'' si-ti urez mult succes si in viitor+ multe note de 10.

Anonim spunea...

Din punctul meu de vedere, aceasta compunere este perfecta!!! Va multumim doamna profesoara pentru mana de ajutor care ne-o acordati. :)

mirelaprofaderomana spunea...

Multumesc frumos, ma bucur ca va ajuta compunerile mele si niciun efort nu e prea mare, atunci cand cei care se orienteaza dupa modelele oferite de mine, reusesc sa deprinda abilitatea de a concepe si singuri compuneri cu o tematica asemanatoare.

Anonim spunea...

Frumos rezumatu ! Felicitari ! Ati admir foarte mult pasionatul de a citi si de a te exprima internetului . .. .:))

mirelaprofaderomana spunea...

Multumesc.

Anonim spunea...

mersi

Anonim spunea...

Multumesc. Ma ajutat foarte mult

mirelaprofaderomana spunea...

Ma bucur... cu placere.

Anonim spunea...

Poti sa-mi faci inca o compunere despre portretul unui prieten pasionat de calatorie......

mirelaprofaderomana spunea...

Nu suntem la restaurant, sa comandam unui ospatar cina!

Anonim spunea...

Cum se numeste culegerea

Anonim spunea...

Cum se numeste culegerea ? M-ar interesa .

Anonim spunea...

Cum se numese culegerea ? M-ar interesa .

mirelaprofaderomana spunea...

'' Teste de limba romana pentru Evaluarea Nationala'' . Sunt peste 100 de teste, dar nu exista si indicii sau modalitati de rezolvare, deci este necesar suportul unui profesor, tocmai pentru a verifica corectitudinea rezolvarii. Mult succes!