luni, 10 decembrie 2012

Prof.Mirela Broasca:Exprimarea opiniei fata de mesajul unei opere LIRICE;(Rondelul rozelor de august)




Fotografie

Exprima-ti opinia despre mesajul si procedeele stilistice ale poeziei ''Rondelul rozelor de august'',de Al. Macedonski,intr-o compunere de 20-25 de randuri.  


Rondelul rozelor de august
                             de Al. Macedonski
''Mai sunt incă roze, -- mai sunt,
Si tot parfumate si ele
Asa cum au fost si acele
Când ceru-l credeam pe pământ.

Pe-atunci eram falnic avânt...
Priveam, dintre oameni, spre stele; -
Mai sunt incă roze -- mai sunt,
Si tot parfumate si ele.

Zadarnic al vietei cuvânt
A stins bucuriile mele,
Mereu când zâmbesc uit, si cânt,
In ciuda cercărilor grele,
Mai sunt incă roze, -- mai sunt.''
       In opinia mea, in aceasta opera este prezentata tema trecerii timpului si nostalgia ce il cuprinde pe poet, cand isi aminteste de anii tineretii.
       In primul rand, poetul foloseste imaginea rozelor, trandafirii care ii amintesc de vremurile apuse, ce l-au insotit prin parfumul lor in momentele frumoase ale vietii: ''cand ceru-l credeam pe pamant'', imbatandu-l parca intr-o iluzie a eternitatii:''pe-atunci eram falnic avant''.
      De asemenea, din discursul liric reies cateva idei poetice: tineretea, vremea idealurilor s-a dus, lasand loc grutatilor vietii. In ciuda ''cercarilor grele'', poetul continua sa spere ca viata poate fi  totusi frumoasa, ideea exprimata prin versul-refren: ''Mai sunt inca roze-mai sunt'', trandafirii devenind astfel un simbol al sperantei.
       De altfel, sunt prezente in text structuri care evidentiaza semnificatiile operei: personificarea ''Zadarnic al vietii cuvant / A stins bucuriile mele'' sugereaza necazurile si greutatile pe care viata le aduce omului, insa acesta trebuie sa gaseasca in sine resursele de a depasi orice greutate si de a continua sa spere: '' Mereu cand zambesc uit si cant''.
       In concluzie, consider ca din aceasta opera putem invata ca indiferent de varsta  si greutati, omul trebuie sa fie un invingator si sa continue sa spere in mai bine.
 69647938687994096559279498384119306411934561195986380570

33 de comentarii:

Anonim spunea...

Maine am simulare, iar pe blogul dumneavoastra am gasit tot ce am nevoie sa stiu ! Sunteti minunata !

mirelaprofaderomana spunea...

Multumesc foarte mult si mult succes maine, la simulare!

Unknown spunea...

Multumesc

mirelaprofaderomana spunea...

cu multa placere...

Anonim spunea...

Buna seara. Va deranjez si eu cu o intrebare.Cum imi exprim opinia in 10-15 randuri despre mesajul unui fragment din basmul Sperla Voinicul?

mirelaprofaderomana spunea...

In coltul din stanga sus, unde apare acel B ingrosat, exista o casuta urmata de o lupa... tasteaza in casuta: "prof. Mirela Broasca:Opinia despre mesajul fragmentului din Ciresarii de Constantiv Chirita.'' sau doar ''opinia despre...'' si te va conduce la o compunere care are ca tema exprimarea unei opinii referitoare la un fragment dintr-o opera epica...inspira-te dupa model si vei reusi sa rezolvi problema... ok?

Anonim spunea...

Va multumesc frumos pentru raspuns.

mirelaprofaderomana spunea...

Cu multa placere...

Unknown spunea...

Buna ziua ma puteti ajuta si pe mine?Redacteaza o compunere narativa,80-150 de cuvinte in care sa prezinti o intamplare imaginara petrecuta in timpul unei excursii la Cape Town.

Unknown spunea...

Buna seara! Imi puteti explicat in 5 randuri,rolul intrebuintarii verbelor la timpul imperfect in a doua strofa a poeziei?

mirelaprofaderomana spunea...

http://mirelaprofaderomana.blogspot.ro/2014/01/prof-mirela-broasca-tot-ce-trebuie.html

mirelaprofaderomana spunea...

Intra pe blogul meu si vei vedea in partea stanga, sus, o lupa si o caseta goala, tasteaza in ea :'' tot ce trebuie pentru comentarea unei poezii'' si te va directiona catre un material nou postat, in care vei gasi raspunsul la ceea ce te intereseaza.

Anonim spunea...

Buna ziua ma puteti ajuta si pe mine cu exprimarea opiniei mesajului operei lirica Pelerinaj sentimental va rog foarte frumos

Anonim spunea...

Buna ziua!Ma puteti ajuta cu o opinie despre mesajul poeziei "Curcubeul" de Dimitrie Anghel?Va multumesc frumos!

Anonim spunea...

Va rog sa ma scuzati ca va deranjez , dar as dorii si eu idei despre cum sa imi exprim opinia despre mesajul fragmentului din Romanul adolescentului miop. E de la inceput pana la: daca intr-adevar ii sunt prieten, sa schimb numele.eroinei in Laura. Va multumesc mult pentru timpul acordat.

Anonim spunea...

Va rog sa ma scuzati ca va derenjez ,dar as dori sa-mi spuneti cum ar trebui sa facem o semnificatie mesajului textului ?

mirelaprofaderomana spunea...

Cam la fel, insa trebuie evidentiate , in principal, figurile de stil si ideile poetcie, urmate de semnificatia acestora... Vezi si poezia ''Iarna'' de N. Labis.

Anonim spunea...

BROASCĂ este pseudonimul dumneavoastră literar sau reprezintă identitatea dumneavoastră alegorică ?

Unknown spunea...

Puteti sa-mi dati si mie o schema ca sa pot comenta singura o poezie?

Anonim spunea...

BROASCA reprezinta pseudonimul dumneavoastra literar sau este doar identitatea alegorica ?

mirelaprofaderomana spunea...

Este chiar numele meu de familie.

Anonim spunea...

De domnisoara sau de doamna ?

mirelaprofaderomana spunea...

De vreo 24 de ani, port numele acesta, preluat de la al meu sot, deci de DOAMNA.

mirelaprofaderomana spunea...

In coltul din stanga sus, unde apare acel B rosu, ingrosat (inainte de a-l putea vedea, cred ca trebuie sa dai click pe ''am inteles''), tasteaza in caseta goala, urmata de o lupa ''cum comentam'' si te va orienta catre tot ceea ce inseamna schema ajutatoare in a comenta, fie un citat, fie o secventa, fie o strofa etc.

Anonim spunea...

De Domnisoara sau de Doamna?

Anonim spunea...

Vă mulțumesc mult! Îmi este de mare ajutor această compunere!

mirelaprofaderomana spunea...

Ma bucur. Mult succes!

Anonim spunea...

Va multumesc din tot sufletul!
Mi-ati facut ziua mai buna! :) :)

mirelaprofaderomana spunea...

Cu multa placere, mult succes!

Anonim spunea...

Buna ziua ,luni am simularea la romana si nu pricep deloc cum sa imi exprim opinia despre semnificatia titlului unei poezii,va rog ajutati-ma!!!

mirelaprofaderomana spunea...

Cauta pe blog "Opinia despre semnificatia titlului poeziei Iarna, de N.Labis sau Melancolie de Traian Demetrescu.

Anonim spunea...

Va multumesc!

mirelaprofaderomana spunea...

Cu placere.