miercuri, 19 februarie 2014

Mirela Broasca: Cum poti obtine jumatate de punct in plus la examenul de lb. romana?


Dragi elevi, TREBUIE SA STITI CA:
- pe lângă ceea ce scrii în lucrare, contează și modul în care scrii. Cu alte cuvinte, ai putea câștiga o jumătate de punct, împotriva voinței evaluatorului, dacă ai grijă să alcătuiești o teză riguros scrisă și ușor de citit.
De aceea, vă sugerez ca, atunci când redactați subiectele, să țineți seama de câteva lucruri:
- Lăsați spațiu suficient între subiecte. În felul acesta, se va vedea mai bine unde începe și unde sfârșește un subiect;
- Scrieți clar numărul subiectului pe care îl rezolvați, de exemplu: I.1, I.2 etc. Ni s-a întâmplat deseori să ne întrebăm ce subiect rezolvă elevul, acesta nescriind numărul, din context neînțelegându-se întotdeauna, dacă este vorba despre 7 sau 8.
- Încercați să rezolvați subiectele în ordinea lor. Aveți dreptul să le rezolvați în ordinea pe care o doriți, însă, atunci când le scrieți pe foaia de examen, scrieți-le în ordinea dată. Există elevi care rezolvă două sarcini de la primul subiect, trec la al doilea, mai rezolvă două sarcini de la primul subiect, apoi trec la al treilea etc. Exagerez, desigur, dar există teze lipsite de o minimă organizare. Ce îi spune acest lucru corectorului? În primul rând, că nu prea știi bine subiectele, nu prea îți sunt clare, de aceea, sari de la unul la altul, în speranța că îți mai vine în minte ceva pe parcurs. Cel mai rău este însă altceva: scriind rezolvările sarcinilor de lucru de la subiectul 1 printre subiectele 2 și 3, există riscul ca acestea să nu fie observate de evaluatori, mai ales dacă sunt înghesuite într-un colț de pagină cum se întâmplă.
- Scrieți ca și cum ar trebui să vă citiți voi, în clasă, lucrarea. Adică citeț. O teză care se citește ușor va avea o primire mai „prietenoasă” decât una la care evaluatorul se chinuie. Știu că mărimea caracterelor literei ține de personalitate, dar cei care scrieți foarte mic încercați, la examen, să scrieți mai mare, pentru că o lucrare citită greu implică o aplicare foarte strictă a baremului. El se aplică, dar, la punctajul de redactare, există o marjă de o jumătate de punct care se poate câștiga cu puțină atenție.”
Trimiteți un comentariu