Conform calendarului, aceste evaluari se vor desfasura în perioada 18 mai – 3 iunie, dupa cum urmeaza
- clasa a II-a
(Limba româna: 18 mai – scris si 19 mai – citit; Limba româna pentru
minoritatile nationale -scris/citit: 19 mai; Matematica: 20 mai; Limba
materna: 21 mai – scris si 22 mai – citit)
- clasa a IV-a (26 mai: Limba româna; 27 mai: Matematica; 28 mai – Limba materna)
- clasa a VI-a (2 iunie: Limba si comunicare; 3 iunie: Matematica si stiinte).
Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate si sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare.
Vor fi formulate clar, precis si în stricta concordanta cu programele
scolare în vigoare pentru fiecare disciplina de studiu. Pentru clasa a
IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor
internationale administrate elevilor în vârsta de 10-12 ani.
La clasa a II-a, responsabilitatea
administrarii testelor apartine administratorului de test –
învatatorul/institutorul/profesorul pentru învatamântul primar de la
clasa. La clasele a IV-a si a VI-a administratorul de test va fi un
cadru didactic diferit de cel care preda în mod obisnuit. Pe toata
durata administrarii testelor, administratorul de test este asistat de
un al doilea cadru didactic, care nu preda la clasa respectiva si care
are rolul de a sustine procesul de administrare a instrumentelor de
evaluare.
Salile în care se sustine EN-2015 sunt,
de regula, salile în care elevii îsi desfasoara activitatea în mod
curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, dupa caz, în functie de
testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care
i-ar putea influenta pe elevi. Durata alocata rezolvarii subiectelor
este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de
minute pentru fiecare test administrat la EN IV si de 60 de minute
pentru fiecare test administrat la EN VI.
Testele vor fi evaluate în cadrul unitatilor de învatamânt de cadrele didactice care predau în respectivele scoli.
În cazul în care numarul de cadre didactice dintr-o unitate de
învatamânt este insuficient, presedintele Comisiei de organizare si de
administrare a EN-2015 din respectiva unitate de învatamânt solicita
comisiei judetene/a municipiului Bucuresti nominalizarea unor cadre
didactice din alte scoli. Înainte de începerea procesului de evaluare,
presedintele din centrul de evaluare are obligatia de a asigura o
sesiune de instruire pentru evaluatori.
Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice,
pentru fiecare disciplina în parte, pe baza Caietului cadrului
didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la
evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea
fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a
precizarilor din Caietul cadrului didactic.
Rezultatele obtinute la EN-2015
nu se înregistreaza în catalogul clasei si sunt valorificate la nivelul
unitatii de învatamânt prin elaborarea planurilor individualizate de
învatare, consemnarea în portofoliul educational al elevului,
respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului
asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu